0
 0,00 0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

Metaverse už čoskoro zažije svoj veľký úspech

V najbližšej dekáde sa môžeme dočkať toho najlepšieho. Podľa správy spoločnosti Mckinsey & Company, metaverse môže do roku 2030 vygenerovať 5 biliónov dolárov. Predstavme si virtuálne randenie či koncert obľúbenej kapely z pohodlia domova. Vízia je postavená na jedinom integrovanom systéme - podobne ako internet. 

Význam metaverse 

Význam tohto pojmu sa stále definuje. Predstavuje prienik 3D zážitkov, ktoré máme prežívať prostredníctvom virtuálneho sveta formou hier či v tom istom momente zdieľať prostredie s inými používateľmi formou “osobnej” komunikácie či iných aktivít. Má potenciál ovplyvniť do veľkej miery početné množstvo nových používateľov, predaj, marketing, inovácie produktov či budovanie komunity. 

Obchodní lídri, marketingové firmy a odborníci sú nadšení z príchodu metaverse, ktoré je postavené na množstve 3D technológie, spolupráci v reálnom čase a decentralizovaných finančných nástrojoch. Sľubujú, že spôsob akým pracujeme či komunikujeme, sa do veľkej miery zmení. Metaverse má potenciál rozpútať vlnu technologického rozruchu, ktorý môžeme dokonca porovnať s obdobím, kedy vznikol internet. Lídri tvrdia, že už v roku 2030 by mohol metaverse viesť úplne odlišný svet, na ktorý nie sme zvyknutí. 

Do roku 2030 neuveriteľných 5 biliónov dolárov

Vzhľadom na nespočetné množstvo spotrebiteľských či obchodných oblastí, v ktorých by mohol metaverse prosperovať, správa spoločnosti McKinsey & Company zdôrazňuje potenciál technológie vygenerovať do roku 2030 až neuveriteľných 5 biliónov dolárov. 

Na to, aby metaverse dosiahol tento plánovaný potenciál, správa zdôraznila potrebu štyroch technologických prostriedkov:

  1. Zariadenia ( virtuálna/rozšírená realita, senzory, haptika a periférie)
  2. Interoperabilita a otvorené štandardy
  3. Uľahčujúce platformy
  4. Vývojové nástroje

Prečítajte si tiež: Ako ovládnuť trhový cyklus? Staňte sa dobrým investorom

BYBIT banner

Potenciál využitia metaverse

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj : https://cointelegraph.com

Na obrázku môžeme vidieť relatívny potenciál využitia metaverse v roku 2030. V rámci spotrebiteľského využitia majú mať najväčšie zastúpenie e-shopy a v prípade podnikového využitia je to bankovníctvo, diskrétna výroba, profesionálne služby, maloobchodné podniky, telekomunikácie, médiá a procesná výroba.

Randenie z pohodlia domova

Správa tiež uvádza, že metaverse je príliš veľký na to, aby sa dal ignorovať. McKinsey taktiež odhadol, že do roku 2030 by sa viac ako 50% podujatí mohlo konať v metaverse. Metaverse má dobrý postoj aj k tomu, aby mohol získať  členov, ktorí sú nezadaní a chcú randiť vo virtuálnom svete. Ukázal to prieskum, v ktorom jedna tretina opýtaných nezadaných súhlasí s randením s osobami z rôznych kútov sveta.  

Do metaversu čoskoro zavíta aj futbal. S veľkou pravdepodobnosťou tu uvidíme najznámejšie futbalové kluby a projekt podporia aj skutoční futbalisti.

Otázkou ostáva, v akej rovnováhe bude virtuálny svet s fyzickým svetom, aby mohlo dôjsť k bezpečnému užívaniu spotrebiteľov. Malo by sa dbať na vytváranie bezpečného prostredia tohto virtuálneho sveta, keďže lídri predpokladajú, že technológia bude napredovať dostatočne rýchlo. 

DISCLAIMER:
Tento článok ma edukačné účely a všetky informácie v ňom majú slúžiť len ako študijné materiály. Neposkytujeme žiadnu z hlavných či vedľajších investičných služieb ani investičné poradenstvo.

Zdroj : https://cointelegraph.comhttps://www.mckinsey.com

Mohlo by ťa zaujímať

cart