0
 0,00 0 items

No products in the cart.

Meta je opäť v pohybe! Kam až môže vyrásť?

Metu, respektíve jeho legendárne sociálne siete ako Facebook a Instagram, pozná z užívateľského hľadiska asi väčšina z nás. Niet divu, každý deň používajú aspoň jeden z produktov Mety približne 3 miliardy ľudí a 4 miliardy ľudí tieto produkty používajú aspoň raz mesačne, čo je zhruba polovica svetovej populácie. Máloktorá spoločnosť sa môže pochváliť tak početnou klientelou. Nie je to ale tak dávno, keď sa akcie Mety obchodovali okolo úrovne 100 dolárov za akciu (zatiaľ čo súčasná hodnota sa pohybuje okolo 500 dolárov) a hovorilo sa o začiatku konca tejto spoločnosti. Veci sa však zmenili a spoločnosť Meta a jej návrat je jedným z najzaujímavejších príbehov minulého aj tohto roku. Akcie tejto spoločnosti sú tiež jednou z najlepších investícií posledných 2 rokov z celého indexu S&P 500, takže sa nemôžeme čudovať, že je to z investičného hľadiska jedna z najobľúbenejších spoločností. Čo zapríčinilo tento divoký vývoj ceny? A je šanca na ďalší rast?

Väčšie problémy začala mať spoločnosť na konci roku 2021, kedy sa začalo sčítať niekoľko negatívnych faktorov naraz. Mali sme vyššiu infláciu po celom svete, rastúce úrokové sadzby, vojnu na Ukrajine, spomaľujúce ekonomiky, opatrnosť podnikov a obmedzené spotrebiteľské výdavky. K tomu všetkému Meta míňala miliardy dolárov každý štvrťrok za svoje projekty Metaverse. Jej zakladateľ Mark Zuckerberg akoby nehovoril o ničom inom a zabudol na svoj primárny reklamný biznis. Aby toho nebolo málo, technologické spoločnosti boli tiež známe svojim vysokým nadbytkom zamestnancov, čo mnohokrát spôsobilo, že si ako pozostatok silného rastu Covidu ponechávali neproduktívnych ľudí. Firma tiež niekoľko štvrťrokov po sebe zaznamenávala mierny pokles užívateľov a všetky tieto faktory dohromady spôsobili, že sa akcie od vrcholu z roku 2021 prepadli o takmer 80 %.

Zdroj: xStation

Potom ale prišiel veľký obrat, generálny riaditeľ Mark Zuckerberg začal presadzovať efektivitu, prepustil veľké množstvo ľudí, začal sa viac sústrediť na svoj hlavný biznis, ktorým je reklama, a to aj s využitím techník umelej inteligencie. Postupne sa začal zlepšovať reklamný trh ako celok a vo svete začalo dochádzať k skoršiemu znižovaniu úrokových sadzieb. Štvrťročné výsledky sa začali výrazne zlepšovať a spoločnosť Meta začala zaznamenávať veľmi silný rast tržieb aj zisku. Išlo teda o jeden z najpôsobivejších podnikových obratov posledných rokov a spoločnosť Meta sa z outsidera stala miláčikom trhov. Spoločnosť je však pomerne komplikovaná, okrem Facebooku pod ňu spadá mnoho ďalších platforiem, napríklad WhatsApp, Messenger, Instagram a Threads. Hoci to tak na prvý pohľad nevyzerá, Meta môže byť nakoniec aj jedným z najväčších príjemcov umelej inteligencie, ktorú už využíva mnohými spôsobmi. Zdá sa teda, že Metu čaká žiarivá budúcnosť. To všetko ale samozrejme len za predpokladu, že Mark Zuckerberg udrží kormidlo spoločnosti v správnom smere.

Pokiaľ sa chcete o spoločnosti Meta dozvedieť ešte viac, analytik XTB Tomáš Vranka spoločne s Petrom Horáčkom túto spoločnosť detailne prebrali v aktuálnej epizóde novej investičnej série Watchlist, ktorá je voľne dostupná na YT kanáli XTB: https://youtu.be/p9D9UyXjt0A 

Disclaimer: „Obchodovanie je riskantné a môžete prísť o časť alebo celý investovaný kapitál. Informácie poskytnuté slúžia len na informačné a vzdelávacie účely a nereprezentujú akýkoľvek typ finančného poradenstva a/alebo investičného odporúčania."

Mohlo by ťa zaujímať

cart