[vc_row type="in_container" full_screen_row_position="middle" column_margin="default" scene_position="center" text_color="dark" text_align="left" overlay_strength="0.3" shape_divider_position="bottom" bg_image_animation="none"][vc_column column_padding="no-extra-padding" column_padding_position="all" background_color_opacity="1" background_hover_color_opacity="1" column_link_target="_self" column_shadow="none" column_border_radius="none" width="1/1" tablet_width_inherit="default" tablet_text_alignment="default" phone_text_alignment="default" overlay_strength="0.3" column_border_width="none" column_border_style="solid" bg_image_animation="none"][vc_column_text]Internet sa od svojho vzniku dramaticky zmenil. Od Internet Relay Chatu (IRC) až po moderné sociálne médiá sa stal dôležitou súčasťou ľudských interakcií a naďalej sa vyvíja.
Web 3.0 je ďalšia generácia internetových technológií, ktorá sa vo veľkej miere spolieha na využitie strojového učenia a umelej inteligencie (AI). Jeho cieľom je vytvoriť otvorenejšie, prepojenejšie a inteligentnejšie webové stránky a webové aplikácie, ktoré sa zameriavajú na využitie strojového porozumenia dát.
Vďaka použitiu AI a pokročilých techník strojového učenia si Web 3.0 kladie za cieľ poskytovať rýchlejšie personalizované a relevantné informácie. Toho je možné dosiahnuť použitím inteligentnejších vyhľadávacích algoritmov a vývojom v analýze veľkých dát.
Súčasné webové stránky majú zvyčajne statické informácie alebo obsah založený na používateľoch, napríklad fóra a sociálne médiá. Aj keď to umožňuje zverejnenie informácií širokej skupine ľudí, nemusí vyhovovať potrebám konkrétneho používateľa. Webová stránka by mala byť schopná prispôsobiť informácie, ktoré poskytuje každému jednotlivému používateľovi, podobne ako dynamika ľudskej komunikácie v reálnom svete.
Počítačový vedec Tim Berners-Lee, vynálezca World Wide Web, vysvetlil túto myšlienku sémantického webu v roku 1999:
„Mám sen o webe, v ktorom sú počítače schopné analyzovať všetky údaje na webe - obsah, odkazy a transakcie medzi ľuďmi a počítačmi. „Sémantický web“, ktorý to umožňuje, ešte nemusí vzniknúť, ale keď sa tak stane, každodenné mechanizmy obchodu byrokracie a nášho každodenného života zvládnu stroje, ktoré so strojmi hovoria.“
Vo Web 3.0 bude pre webstránky a aplikácie k dispozícii oceán informácií, ktorým budú schopné porozumieť a používať tieto údaje spôsobom, ktorý je zmysluplný pre jednotlivého používateľa.
Prečítajte si aj : Internet of things (IoT)
Webové stránky a webové aplikácie sa za posledné desaťročia dramaticky zmenili. Vyvinuli sa zo statických stránok na weby založené na údajoch, s ktorými môžu používatelia interagovať a meniť ich.
Web 1.0
Pôvodný internet bol založený na tom, čo je dnes známe ako Web 1.0. Tento výraz vytvoril v roku 1999 autor a webový dizajnér Darci DiNucci, keď rozlišoval medzi Web 1.0 a Web 2.0. Na začiatku 90. rokov boli webové stránky vytvárané pomocou statických stránok HTML, ktoré mali iba schopnosť zobrazovať informácie - používatelia nemohli nijako meniť údaje.
Web 2.0
Všetko sa zmenilo koncom 90. rokov, keď sa začal formovať prechod k interaktívnejšiemu internetu. S Web 2.0 mohli používatelia komunikovať s webovými stránkami pomocou databáz spracovania na strane servera, formulárov a sociálnych médií.
To prinieslo zmenu zo statického na dynamickejší web. Web 2.0 priniesol zvýšený dôraz na obsah generovaný používateľmi a interoperabilitu medzi rôznymi webmi a aplikáciami. Web 2.0 nebol o pozorovaní a viac o účasti. V polovici 2000-tych rokov prešla väčšina webových stránok na Web 2.0.
Pri pohľade na históriu internetu má zmysel vývoj sémanticky inteligentnejšieho webu. Údaje boli najskôr staticky prezentované používateľom. Potom mohli používatelia dynamicky interagovať s týmito údajmi. Teraz budú všetky tieto údaje použité algoritmami na zlepšenie používateľského zážitku a na prispôsobenie a prispôsobenie webu.
Web 3.0, aj keď nie je úplne definovaný môže využívať technológie typu peer-to-peer (P2P), ako je blockchain, softvér typu open-source, virtuálna realita, internet vecí (IoT) a ďalšie.
V súčasnosti je veľa aplikácií obmedzených na spustenie iba v jednom operačnom systéme. Web 3.0 by mohol umožniť aplikáciám, aby boli viac agnostické pre zariadenia čo znamená, že by boli schopné pracovať na mnohých rôznych druhoch hardvéru a softvéru bez akýchkoľvek ďalších nákladov na vývoj.
Cieľom programu Web 3.0 je tiež urobiť internet otvorenejším a decentralizovanejším. V súčasnom rámci sa používatelia musia spoliehať na poskytovateľov sietí a mobilných sietí, ktorí sledujú informácie prechádzajúce ich systémami. S príchodom technológií distribuovanej hlavnej knihy sa to čoskoro môže zmeniť a používatelia môžu prevziať späť vlastníctvo ich údajov.
• Žiadny centrálny bod kontroly: Pretože sprostredkovatelia sú odstránení z rovnice, používateľské údaje už nebudú ovládané nimi. Znižuje to riziko cenzúry zo strany vlád alebo korporácií a znižuje sa účinnosť útokov DoS (Denial-of-Service).
• Zvýšená vzájomná prepojiteľnosť informácií: S pribúdajúcim počtom produktov pripojených k internetu čoraz väčšie súbory dát poskytujú algoritmom viac informácií na analýzu. To im môže pomôcť poskytnúť presnejšie informácie, ktoré vyhovejú konkrétnym potrebám jednotlivých používateľov.
• Efektívnejšie prehliadanie: Pri používaní vyhľadávacích nástrojov bolo vyhľadanie najlepšieho výsledku dosť náročné. V priebehu rokov sa však zlepšili v hľadaní sémanticky relevantných výsledkov na základe kontextu vyhľadávania a metadát. Výsledkom je pohodlnejšie prehliadanie webu, ktoré každému pomôže pomerne ľahko nájsť presné informácie, ktoré potrebuje.
• Web 2.0 tiež predstavil systémy značkovania sociálnymi sieťami, ale je možné s nimi manipulovať. Pomocou inteligentnejších algoritmov možno manipulované výsledky filtrovať pomocou AI.
• Vylepšená reklama a marketing: Nikto nemá rád bombardovanie online reklamami. Ak však reklamy súvisia s ich záujmami a potrebami, mohli by byť užitočné skôr ako nepríjemné. Cieľom Web 3.0 je vylepšiť reklamu využitím inteligentnejších systémov umelej inteligencie a zameraním na konkrétne publikum na základe údajov o spotrebiteľoch.
• Lepšia podpora zákazníkov: Pokiaľ ide o webové stránky a webové aplikácie, zákaznícky servis je kľúčom k bezproblémovému používateľskému zážitku. Z dôvodu vysokých nákladov však mnoho webových služieb, ktoré sa stanú úspešnými, nedokáže zodpovedajúcim spôsobom škálovať svoje operácie v oblasti služieb zákazníkom. Vďaka použitiu inteligentnejších chatbotov, ktoré môžu hovoriť s viacerými zákazníkmi súčasne si môžu používatelia vychutnať vynikajúci zážitok pri jednaní s agentmi podpory.
Vývoj internetu bol dlhou cestou a bude určite pokračovať v ďalších iteráciách. Vďaka obrovskej explózii dostupných údajov môžu webové stránky a aplikácie prejsť na web, ktorý poskytuje podstatne lepší zážitok čoraz väčšiemu počtu používateľov po celom svete.
Aj keď zatiaľ neexistuje konkrétna definícia pre Web 3.0 je už uvedená do pohybu, vďaka inováciám v iných technologických oblastiach.
Zdroje: academy.binance.com, blockgeeks.com
Disclaimer
Až 13 kryptomien aktualizovaných každý deň, mince so zápalnou šnúrou, fundamenty, vzdelávanie, VIP chat pre všetkých a LIVE ROOM, kde naživo obchodujeme. Kryptomeny jednoducho a zrozumiteľne s Trader2.0
Tento článok patrí firme JKralo s.r.o a je chránený copyrightom. Akéhokoľvek zneužitie (napr. kopírovanie) je trestné! Uverejnené informácie sú autorským dielom a bez súhlasu nie je ďalšie šírenie tohto materiálu povolené.
Kontakt :
Telegram : https://t.me/jtrader20
Facebook : https://www.facebook.com/kralovanskyjakub
Instagram : https://www.instagram.com/bitcoin_trader2.0/
Web : https://trader20.sk/
E-mail : info@trader20.sk
Youtube kanál : https://www.youtube.com/channel/UCLf520Y_L1DQKURva4npXUA?view_as=subscriber