Spoločnosť XTB práve predstavila svoje predbežné finančné výsledky za celý rok 2022. V tomto období spoločnosť dosiahla konsolidovaný čistý zisk vo výške 163,3 milióna EUR, čo je o 214,4 % viac ako v roku 2021. Vysoká volatilita na finančných a komoditných trhoch a aktívne marketingové aktivity viedli k rekordnému roku z hľadiska počtu získaných klientov.
Dynamický rast spoločnosti XTB a priaznivé trhové podmienky viedli v roku 2022 k rekordným finančným výsledkom. Za celý rok 2022 dosiahla spoločnosť XTB konsolidovaný čistý zisk vo výške 163,3 milióna EUR, a to je viac ako trikrát viac ako trojnásobok v porovnaní s predchádzajúcim rokom (52,0 milióna EUR). Prevádzkové výnosy, zaznamenané po štyroch štvrťrokoch roku 2022, dosiahli hodnotu 308,1 milióna EUR oproti 136,7 milióna EUR v roku 2021. Medziročný nárast výnosov o 125,4 % je rekordným úspechom v histórii skupiny. Prevádzkové náklady naopak v roku 2022 dosiahli 119,1 milióna EUR (v roku 2021: 76,2 milióna EUR).
V roku 2022 pokračoval trend dynamického rastu klientskej základne a počtu aktívnych klientov. Vo štvrtom štvrťroku 2022 získala spoločnosť XTB viac ako 51 tisíc klientov, čo spolu s výsledkami z predchádzajúcich štvrťrokov dáva viac ako 196,9 tisíc nových klientov za celý uplynulý rok. V každom zo štyroch štvrťrokov tak firma splnila svoj záväzok získať v priemere aspoň 40 000 nových klientov štvrťročne. Celkový počet klientov na konci štvrtého štvrťroka presiahol 614,9 tisíc. Dôležitým ukazovateľom ovplyvňujúcim výsledok je priemerný počet aktívnych klientov – v 4. štvrťroku predstavoval 161 tisíc oproti 127 tisícom v rovnakom období predchádzajúceho roka. Za celý rok 2022 predstavoval priemerný počet aktívnych klientov 153 tisíc (v roku 2021: 112 tisíc). To sa prejavilo v náraste objemu obchodov s CFD nástrojmi vyjadreného v lotoch – vo štvrtom štvrťroku predstavoval 1,720 milióna lotov oproti 1,074 milióna v rovnakom období roku 2021 (nárast o 60,3 %). Ziskovosť na lot sa zvýšila o 48,9 %. Zvýšila sa aj hodnota čistých vkladov klientov zo 636,8 milióna EUR v roku 2021 na 729,9 milióna EUR v roku 2022.
– Rok 2022 bol pre XTB nepochybne rekordný. Vysoká volatilita na finančných trhoch a rastúca inflácia spôsobili, že sa spoločnosť začala pozerať na správu peňazí inak. V dôsledku toho bol zrejmý zvýšený záujem o investovanie na finančných trhoch, a to ako aktívnym, tak pasívnym spôsobom. Roky budovania medzinárodnej značky, rozširovanie klientskej základne, rozvoj ponuky produktov a zameranie na finančné vzdelávanie sa premietli do našich finančných výsledkov – komentuje Omar Arnaout, generálny riaditeľ XTB.
Pokiaľ ide o výnosy XTB z hľadiska tried nástrojov, ktoré sa na ich tvorbe podieľali, vo štvrtom štvrťroku 2022 boli najziskovejšie CFD založené na indexoch. Ich podiel v štruktúre výnosov z finančných nástrojov dosiahol 52,5 %. Rovnaká trieda aktív generovala XTB v priebehu roku 2022 aj najviac príjmov (46,4 %). To je dôsledkom vysokej ziskovosti kontraktov založených na indexoch US 100, DAX (DE30) a US 500. Druhou najziskovejšou triedou aktív boli kontrakty CFD založené na komoditách s 33,8% podielom na štruktúre príjmov za celý rok 2022 (vo štvrtom štvrťroku: 4 9 %), pričom vedúcimi nástrojmi v tejto triede boli kontrakty založené na cenách zlata, ropy a zemného plynu. Príjmy z CFD kontraktov založených na menách tvorili 17 % v celom roku 2022.
Prevádzkové náklady za celý rok 2022 predstavovali 119,1 milióna EUR a boli o 42,9 milióna EUR vyššie ako v porovnateľnom období roku 2021 (76,2 milióna EUR). Najvýznamnejšími položkami boli náklady na mzdy a požitky zamestnancov, ktoré sú dôsledkom neustáleho rozvoja spoločnosti, a teda aj rastu zamestnanosti, a ďalej marketingové náklady vyplývajúce z propagačných aktivít. Vo štvrtom štvrťroku spoločnosť XTB pokračovala v globálnej marketingovej kampani s ambasádorom značky Conorom McGregorom, jedným z najúspešnejších a najuznávanejších zápasníkov bojových umení na svete. Navyše je jedným z najlepšie platených športovcov na svete, čo dosiahol vďaka mnohým športovým aj investičným úspechom. Fintech v súlade so svojou stratégiou neustále pracuje na zlepšovaní svojej ponuky. To všetko vďaka zameraniu na oslovenie masových zákazníkov, čo je v súčasnej dobe prioritou rozvoja spoločnosti.
– Uplynulý rok bol pre nás veľmi povzbudivý, pretože sme ukázali, že sme schopní využiť trhové príležitosti. V súčasnej dobe je našou prioritou ďalšie rozširovanie zákazníckej základne, a preto pokračujeme v rozsiahlych marketingových aktivitách. V roku 2023 by sme chceli latku ešte zvýšiť a získať minimálne 40-60 tisíc nových klientov štvrťročne. To však nie je všetko. Môžem smelo povedať, že investovanie vstúpilo do hlavného prúdu, a preto je našou ambíciou aj osloviť masovú klientelu. Preto pracujeme na zavedení nových produktov do našej ponuky, ktoré nám umožnia ešte viac zvýšiť počet aktívnych užívateľov – komentuje Omar Arnaout.
Kontakt pre médiá
Michael Kopta
Head of Marketing (XTB CZ & SK)
tel.: +420 736 224 319
michael.kopta@xtb.cz
O skupine XTB
Skupina XTB je medzinárodným poskytovateľom obchodných a investičných produktov, služieb a technologických riešení. Subjekty skupiny XTB sú pod dohľadom najväčších svetových
regulátorov vrátane FCA, CySEC a KNF. Už viac ako 18 rokov poskytuje skupina XTB retailovým investorom okamžitý prístup na stovky trhov po celom svete. XTB je fintech spoločnosť založená na dôvere, technológii a podpore. Od roku 2004 skupina XTB rozširuje svoje podnikanie, ktoré teraz pokrýva 13 hlavných trhov v Európe, Latinskej Amerike a Ázii, pričom si získala dôveru viac ako 657 000 klientov. Pomocou svojich vlastných ocenených platforiem xStation a xStation Mobile ponúkajú subjekty skupiny XTB prístup k viac ako 5 500 finančným nástrojom vrátane bežných akcií, ETF a CFD pre Forex, indexy, komodity, akcie, ETF a kryptomeny. Viac nájdete na: www.xtb.com/sk
DISCLAIMER:
Tento článok ma edukačné účely a všetky informácie v ňom majú slúžiť len ako študijné materiály. Neposkytujeme žiadnu z hlavných či vedľajších investičných služieb ani investičné poradenstvo.
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 80 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.