0
 0,00 0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

07.06.20 Čo je initial coin offering (ICO)?

[vc_row type="in_container" full_screen_row_position="middle" column_margin="default" scene_position="center" text_color="dark" text_align="left" overlay_strength="0.3" shape_divider_position="bottom" bg_image_animation="none"][vc_column column_padding="no-extra-padding" column_padding_position="all" background_color_opacity="1" background_hover_color_opacity="1" column_link_target="_self" column_shadow="none" column_border_radius="none" width="1/1" tablet_width_inherit="default" tablet_text_alignment="default" phone_text_alignment="default" overlay_strength="0.3" column_border_width="none" column_border_style="solid" bg_image_animation="none"][vc_column_text]Alternatívna forma financovania označovaná ako „Initial Coin Offering“ (ICO) je inovatívny a výrazne sa rozmáhajúci spôsob zhromažďovania finančných prostriedkov od verejnosti za účelom financovania projektov konkrétnych osôb. Ide o vytvorenie elektronických „mincí”, resp. „tokenov“ a ich následnú ponuku a predaj verejnosti výmenou za fiat meny (napríklad euro), alebo častejšie za virtuálne aktíva (napríklad Bitcoin alebo Ethereum). K takejto ponuke dochádza najčastejšie prostredníctvom internetu a sociálnych médií.

Čo je počiatočná ponuka mincí (ICO)?

Poďme sa na to bližšie pozrieť. Počiatočná ponuka mincí (ICO) je pre odvetvie kryptomien ekvivalentné počiatočnej verejnej ponuke (IPO). ICO fungujú ako spôsob získavania finančných prostriedkov, keď spoločnosť, ktorá chce získať peniaze na vytvorenie novej mince, aplikácie alebo služby, spustí ICO. Zainteresovaní investori môžu kúpiť a dostať nový token kryptomeny vydaný spoločnosťou. Tento token môže mať nejaký úžitok pri používaní produktu alebo služby, ktorú spoločnosť ponúka alebo môže predstavovať iba podiel v spoločnosti alebo v projekte.

Počiatočné ponuky mincí (ICO) sú populárnou metódou získavania finančných prostriedkov, ktorá sa používa najmä pri zakladaní spoločností, ktoré chcú ponúkať produkty a služby, ktoré sa zvyčajne týkajú kryptomien a blockchainového priestoru. Niektoré ICO priniesli investorom masívne výnosy. Mnohé ďalšie sa ukázali byť podvodom, zlyhali alebo boli zle vedené.
Ak sa chcete zúčastniť na ICO, musíte najskôr kúpiť digitálnu menu a mať základné vedomosti o tom, ako používať peňaženky na výmeny v kryptomenách. ICO sú zväčša úplne neregulované, takže investori musia pri výskume a investovaní do nich venovať zvýšenú opatrnosť a starostlivosť. Keď chcete pri začiatkoch kryptomeny získať peniaze prostredníctvom ICO, zvyčajne vytvoríte dokument, ktorý načrtáva o čom je tento projekt, koľko peňazí je potrebných, koľko virtuálnych tokenov si zakladatelia budú uchovávať, aký druh peňazí bude prijatý a ako dlho bude kampaň ICO prebiehať.

Prečítajte si aj : Čo sú zero knowledge proofs?

Aj keď ICO nie sú regulované, Komisia pre cenné papiere a burzy (SEC) môžu zasiahnuť. Napríklad Telegram minulý rok získal v ICO 1,7 miliardy dolárov, ale SEC zastavil projekt z dôvodu údajnej nezákonnej činnosti zo strany vývojového tímu.

Investori, ktorí sa chcú zapojiť do ICO, by sa mali najskôr oboznámiť s kryptomenovým priestorom. V prípade väčšiny ICO musia investori kupovať tokeny s už existujúcimi kryptomenami. To znamená, že investor ICO bude musieť mať už nastavenú kryptomenovú peňaženku, ako aj mať peňaženku schopnú držať ľubovoľný token alebo menu, ktorú chce kúpiť.

Počiatočná ponuka mincí (ICO) vs. Počiatočná verejná ponuka (IPO)

Pre tradičné spoločnosti existuje niekoľko spôsobov, ako získať prostriedky potrebné na rozvoj a rozširovanie. Spoločnosť môže začať malá a rásť, ak to umožňujú jej zisky. Spoločnosti môžu alternatívne hľadať externých investorov na včasnú podporu a poskytnúť im rýchly príliv hotovosti, ale zvyčajne prichádzajú s kompromisom rozdávania časti vlastníckeho podielu. Ďalšou metódou je zverejňovanie, získavanie finančných prostriedkov od jednotlivých investorov predajom akcií prostredníctvom IPO.

Zatiaľ čo IPO sa zaoberajú výlučne investormi, ICO sa môžu zaoberať stúpencami, ktorí majú záujem investovať do nového projektu, podobne ako crowdfunding. ICO sa však líšia od crowdfundingu v tom, že podporovatelia ICO sú motivovaní potenciálnou návratnosťou svojich investícií, zatiaľ čo prostriedky získané v kampaniach crowdfundingu sú v zásade dary. Z týchto dôvodov sa ICO označujú ako „crowdsales“.

ICO si tiež zachovávajú najmenej dva dôležité štrukturálne rozdiely od IPO. Po prvé, ICO sú vo veľkej miere neregulované, čo znamená, že vládne organizácie ako Komisia pre cenné papiere a burzy (SEC) na ne nedohliadajú. Po druhé, ICO sú z dôvodu svojej decentralizácie a nedostatočnej regulácie z hľadiska štruktúry voľnejšie ako IPO.

Výhody ICO

Prví investori v ICO sú zvyčajne motivovaní kupovať tokeny v nádeji, že plán bude úspešný po spustení daného projektu. Ak sa to skutočne stane, hodnota tokoenov, ktoré si kúpili počas ICO stúpne nad cenu stanovenú počas samotného ICO a dosiahnu celkové zisky. Toto je hlavná výhoda ICO: potenciál veľmi vysokých výnosov.

ICO skutočne urobili z mnohých investorov milionárov. Pozrite sa na čísla za rok 2017: V tomto roku bolo 435 úspešných ICO, z ktorých každá zvýšila v priemere o 12,7 milióna dolárov - celková suma získaná za rok 2017 bola 5,6 miliardy dolárov. Okrem toho tokeny zakúpené v ICO vrátili v priemere 12,8-násobok pôvodnej investície v dolároch.

Nevýhody ICO

Keďže sú väčšinou neregulované, ICO sú plné podvodov, ktoré sa snažia vykorisťovať v prípade zle informovaných investorov. A keďže nie sú regulované finančnými orgánmi ako SEC, prostriedky, ktoré sa stratia v dôsledku podvodu alebo nespôsobilosti, sa nikdy nemôžu získať späť.

Čínska ľudová banka oficiálne zakázala ICO, pričom ich označila za kontraproduktívne pre hospodársku a finančnú stabilitu. Čínska centrálna banka zakázala používanie tokenov ako meny a zakázala bankám ponúkať služby súvisiace s ICO. V dôsledku toho klesli ceny Bitcoinu aj Etheru, čo mnohí považovali za príznak väčšej regulácie kryptomien. Zákaz tiež penalizoval už dokončené ponuky. Začiatkom roku 2018 zakázali reklamy všetkých ICO spoločnosti ako Facebook, Twitter a Google.

Neexistuje žiadna záruka, že investor pri investovaní do ICO nebude stratový. S cieľom zabrániť podvodom ICO by investori mali dodržiavať nejaké zásady:

•   Uistite sa, že vývojári projektov môžu jasne definovať, aké sú ich ciele. Úspešné ICO majú zvyčajne jednoduché a zrozumiteľné whitepapers s jasnými a stručnými cieľmi.
•   Spoznajte vývojárov. Investori by sa mali usilovať o 100% transparentnosť od spoločnosti, ktorá zriaďuje ICO.
•   Vyhľadajte právne podmienky stanovené pre ICO. Pretože externé regulačné orgány vo všeobecnosti tento priestor nedohliadajú, je na investorovi, aby sa ubezpečil, že akékoľvek ICO je legitímne.
•   Uistite sa, že finančné prostriedky ICO sú uložené v úschovni. Toto je peňaženka, ktorá potrebuje na prístup viac kľúčov. Je to užitočná ochrana pred podvodmi, najmä ak je držiteľom niektorého z kľúčov neutrálna tretia strana.

Zdroje: investpedia.com, nbs.sk, finreport.sk, wikipedia.org

Disclaimer

Fyzické zlato, alebo obchodovať zlato na burze? Už si nemusíte vyberať! Predaj fyzického zlata bude formou pravidelného mesačného sporenia. Ak však nechcete zlatú tehličku, ale chcete len zašpekulovať na prípadný long/short, tak sa pridajte ku nám na NAGA platformu.

Tento článok patrí firme JKralo s.r.o a je chránený copyrightom. Akéhokoľvek zneužitie (napr. kopírovanie) je trestné! Uverejnené informácie sú autorským dielom a bez súhlasu nie je ďalšie šírenie tohto materiálu povolené.

Kontakt : 
Telegram : https://t.me/jtrader20
Facebook : https://www.facebook.com/kralovanskyjakub
Instagram : https://www.instagram.com/bitcoin_trader2.0/
Web : https://trader20.sk/
E-mail : info@trader20.sk
Youtube kanál : https://www.youtube.com/channel/UCLf520Y_L1DQKURva4npXUA?view_as=subscriber

75486051_1455104544666141_6829501680044736512_n[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Mohlo by ťa zaujímať

cart